Ekonomi, administration, försäljning
Säljarens ekonomiTranås
Kursen ger kunskap om hur digitaliseringen skapar och påverkar försäljningskanaler samt företagets digitala handel.

Säljarens ekonomi – sammanfattning
Datum
22 januari – 9 februari 2024
Poäng
15 YH-p (3 veckor heltid)
Utbildningsort
Kursen ingår i programmet
Ansökan
Antagning sker löpande och din ansökan behandlas i turordning och först när den är komplett.
Kursen Digitala affärer ger dig kunskap om hur digitaliseringen skapar och påverkar försäljningskanaler samt företagets digitala handel. Du får kunskaper om verktyg, metoder och modeller för digital handel samt förmåga att självständigt tillämpa dem. Kursen ger även djupa kunskaper om hur digitala strategier påverkar försäljning.
Innehåll
- Grunder inom E-handel -webbsida med logistik, grundsupport och kopplingen till affärssystem
- Grundläggande begrepp inom digital handel
- Målgruppsanalys, primär- och sekundär målgrupp
- Digitala lösningar samt digitala verktyg
- Digitala strategiers påverkan på företaget
- Mätbarhet, digitala analyser
- Vikten av att alla digitala aktiviteter måste vara mätbara för att förfina kommunikationen och få kunskap om användarna
- Business intelligence – informationshanteringssystem och analytiska processer
- Affärsmodeller i samband med digital handel
Hur fungerar det?
Din ansökan följer samma process som de som söker till hela utbildningen, då det är samma behörighetskrav.
Kostnad
Kursen är kostnadsfri. Eventuellt kan kostnad för kurslitteratur tillkomma.
Utbildningsbevis
Efter avslutad godkänd kurs utfärdas ett utbildningsbevis.
Är du redo?
Upptäck nya färdigheter, följ din passion, och försvinn bort i kunskapens värld. Rusta dig inför livets möjligheter med framtidens verktyg!

Har du några funderingar?
Hör av dig till mig så svarar jag på dina frågor.
Har du frågor om behörighet, ansökan och antagning? Kontakta [email protected] så hjälper vi dig.
Elin Edmundsson
Utbildningsledare för:
Energiingenjör
Företagssäljare B2B
Placeringsort: Tranås